۲۸ خرداد ۱۳۹۰، ۲۰:۲۶

در سال گذشته/

4 میلیون پرونده حقوقی در شوراهای حل اختلاف بررسی شد

4 میلیون پرونده حقوقی در شوراهای حل اختلاف بررسی شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: در سال گذشته بیش از چهار میلیون پرونده حقوقی در شوراهای حل اختلاف بررسی و منتج به رای شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی عصر شنبه در نشست با روسای شوراهای حل اختلاف استان بوشهر اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش موجب مشارکت مردم در حل و فصل دعاوی شده است.

وی با بیان اینکه اکثر پرونده ها در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می شود، افزود: پارسال در استان بوشهر بیش از 95 درصد پرونده ها به صلح و سازش ختم شد که آمار بسیار قابل توجهی است.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه بیش از 52 هزار نفر در شوراهای حل اختلاف مشغول به فعالیت هستند، گفت: اعضای شورای حل اختلاف باید روحیه اجرای عدالت و ظلم ستیزی داشته باشند و تمامی تلاش خویش را برای ایجاد صلح و سازش بین مراجعان به کار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش سبب مشارکت مردم در حل و فصل دعاوی رضایت اصحاب دعوا و تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها می شود.

حیدر بحرانی با بیان اینکه پارسال بیش از 76 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان بررسی شد، افزود: از این تعداد 32 هزار پرونده یعنی 41 درصد منجر به صلح و سازش شده است.

وی با تاکید بر به کارگیری نیروهای متخصص توانمند و متعهد اضافه کرد که تلاش می کنیم برای افزایش و ارتقاء جایگاه و کیفیت رسیدگی ها دوره های آموزشی برای همه اعضا برگزار شود.

کد خبر 1338224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha